A kínai Chery autógyártó jelentősen bővíti európai jelenlétét: a jelenlegi három modell helyett hamarosan hét típust kínál majd a kontinensen, emellett jelentősen szélesíti a hajtásláncok választékát is. A vállalat célja, hogy 2030-ig világszerte egymillió autót adjon el az Omoda és Jaecoo márkanevek alatt.
Éles pozicionálás, eltérő célcsoportok
Bár a Chery Omoda és Jaecoo márkái közös műszaki alapokra épülnek, a vállalat igyekszik élesen elhatárolni őket célközönség szerint. Az Omoda fiatalokat és „szívben fiatal” idősebbeket céloz crossover kínálatával, míg a Jaecoo „divatos elit” vásárlókat szólít meg prémiumabb megközelítésével – mondta el a cég az európai sajtónak.
A modelloffenzíva részeként hibrid és plug-in hibrid változatot kap a már kapható Omoda 5 SUV, és több új modell is érkezik. Ezek közé tartozik a nemrég bemutatott Omoda 9, valamint a Jaecoo 5 és az Omoda 7, jövőre pedig a belépő szintű Omoda 3 is megjelenik a kínálatban.

A Dataforce adatai szerint az Omoda és Jaecoo márkák 2024 első negyedévében összesen 15 799 autót értékesítettek Európában, mindössze egy-egy modellel a kínálatukban. Összehasonlításképp: a szintén kínai BYD közel 29 ezer eladott járműnél tart. A Chery célja, hogy lehagyja a BYD-t az európai piacon.
A belső égésű motorok dominanciája és az uniós kihívások
Az értékesítések 74%-át jelenleg még a belső égésű modellek adják, ami komoly kihívást jelent a Chery számára az EU szigorú kibocsátási szabályozásai miatt. A vállalat ezért intenzíven tereli vásárlóit a plug-in hibrid (PHEV) és teljesen elektromos (BEV) modellek felé. A Chery vezetése szerint az év végéig ezen modellek aránya elérheti az 50%-ot az európai eladásokon belül.
Terjeszkedés földrajzi téren is
Jelenleg a két márka hét európai országban van jelen, mintegy 300 kereskedéssel, de a vállalat még idén 12 további ország piacára lép be. A célországok között szerepel Franciaország és Németország is, amelyek kulcsfontosságú piacok az európai autóiparban.
A Chery ezzel a stratégiával nemcsak modellpalettáját és hajtáslánckínálatát bővíti, hanem komoly versenytárssá válik a feltörekvő elektromos autópiacon is – különösen a kontinens egyik legnagyobb szereplőjének számító BYD ellenében.
(via)Állásfoglalásunk a szabad sajtó mellett
Hiszünk abban, hogy a szabad sajtó a demokratikus társadalom egyik alappillére – nemcsak a közéletben, hanem a kultúrában és technológia világában is. Egy sokszínű, szabad médiakörnyezet nemcsak az olvasóknak nyújt értéket, hanem bennünket is inspirál és erősít. Kiállunk amellett, hogy minden hangnak legyen tere és szabadsága – akkor is, ha szórakoztat, akkor is, ha kérdez, kritizál vagy vitát generál. Csak így születhet valódi párbeszéd – és csak így maradhatunk szabadok.