E-autók

Bemutatkozott a Xiaomi YU7 is

Az SU7 szedán iránti hatalmas érdeklődést követően a Xiaomi hivatalosan is bemutatta második elektromos járművét, a YU7 SUV modellt.

Megosztás:

Az SU7 szedán iránti hatalmas érdeklődést követően a Xiaomi hivatalosan is bemutatta második elektromos járművét, a YU7 SUV modellt. Ez az új bemutatkozás nem csupán a korábbi siker folytatása, hanem egyértelmű kihívás a családi elektromos SUV-piac jelenlegi vezetői, például a Tesla Model Y számára. A YU7 figyelemre méltó műszaki tartalommal, technológiai újításokkal és versenyképes árazással jelzi, hogy a Xiaomi komolyan gondolja jelenlétét az elektromosjármű-piacon.

A YU7, amelynek neve állítólag mandarin nyelven „a szél hátán utazó”-t jelent, méreteivel is tekintélyt parancsol: 4 999 mm hosszú, 1 996 mm széles és 1 608 mm magas, tengelytávja pedig 3 000 mm. Ezek az arányok számos versenytárs modellnél tágasabb belső teret és impozáns megjelenést biztosítanak. A modell három változatban lesz elérhető: az alap hátsókerék-meghajtású (RWD) verzió 235 kW (320 LE) teljesítményt és 528 Nm nyomatékot kínál, amivel 5,88 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre. A teljesítményre vágyók számára a kétmotoros összkerékhajtású Pro modell már 365 kW (496 LE) teljesítményt és 690 Nm nyomatékot kínál, 4,27 másodperces gyorsulással. A kínálat csúcsán a YU7 Max AWD áll, amely 508 kW (690 LE) teljesítményre és 866 Nm nyomatékra képes, így mindössze 3,23 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, végsebessége pedig 253 km/h, míg az alsóbb változatokat elektronikusan 240 km/h-ra korlátozták.

A Xiaomi komoly figyelmet fordított a hatótávra és a töltési időkre is. Mindhárom modell egy modern, 800 voltos nagyfeszültségű elektromos platformra épül, amely lehetővé teszi a villámgyors töltést. Az alap- és Pro változatok 96,3 kWh kapacitású LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorral rendelkeznek, amellyel a hátsókerék-meghajtású modell CLTC szabvány szerint 835 km, míg az AWD Pro modell 770 km hatótávot biztosít. A Max változat egy 101,7 kWh kapacitású NMC (nikkel-mangán-kobalt) akkumulátort kapott, amely 760 km-es hatótávra képes. Gyors DC töltéssel az akkumulátor 10%-ról 80%-ra akár 12–21 perc alatt feltölthető, típustól és töltőteljesítménytől függően.

A belső tér kialakításában visszaköszön a Xiaomi fogyasztói elektronikai háttere. A műszerfalat egy 1,1 méter széles, három Mini-LED kijelzőből álló HyperVision panorámaképernyő uralja, amely 1200 nites csúcsfényerővel és rendkívül részletes megjelenítéssel rendelkezik. A rendszer központi vezérlését egy nagy teljesítményű NVIDIA DRIVE AGX Thor chip biztosítja. A kényelem szintén kiemelt szempont volt: az első ülések opcionálisan „zéró gravitációs” kialakításúak, Nappa bőrborítással, 123 fokos dönthetőséggel, fűtés-, hűtés- és masszázsfunkcióval. A hátsó ülések elektromosan, akár 135 fokban is dönthetők. Extra felszereltségként beépíthető egy 4,6 literes mini hűtő/fűtőszekrény is, amely italokat és ételeket képes hűteni vagy melegen tartani. A hangélményről egy 25 hangszórós, Dolby Atmos támogatással ellátott prémium hangrendszer gondoskodik.

A biztonság terén a Xiaomi a legmodernebb technológiákat alkalmazza: minden modell alapfelszereltségként tartalmazza a LiDAR-t, valamint a 4D milliméteres radar rendszert, amelyek a fejlett vezetéstámogató rendszerek alapját képezik. Az „Armor-Cage” karosszériaszerkezet ultra-nagy szilárdságú acélból és alumíniumötvözetekből készül, amelyet egy 2 200 MPa szilárdságú acél bukókeret egészít ki. A jármű akkumulátorcsomagjai golyóálló bevonatot kaptak a még nagyobb biztonság érdekében.

A technológiai újdonságokat tovább színesíti az Apple ökoszisztémával való mély integráció: az iPhone UWB digitális kulcsként használható, míg a XiaoAI hangasszisztens távolról is képes vezérelni az autó egyes funkcióit, például a csomagtér nyitását vagy az időjárási információk lekérdezését.

Ami pedig az árat illeti, a Xiaomi okosan pozicionálta a YU7-et. Ha túl drága, elriasztja a vásárlókat, ha túl olcsó, évekre nyúló várólisták alakulhatnak ki. Az utolsó pillanatig titokban tartott árakat végül a bemutatón hozták nyilvánosságra, és ezek alapján biztosra vehető, hogy a Xiaomi YU7 komoly vetélytársává válik a Tesla Model Y-nak is. Az SU7 sikerét látva a YU7 is hasonló pályára állhat, és már csak néhány nap kérdése, hogy kiderüljön: valóban sikerült-e eltalálni az árazást és a termékpozíciót, és megérkezett-e az elektromos autóipar következő óriása.

(via)

Utazz, böngéssz, spórolj – Saily eSIM

Nemzetközi mobilnet utazóknak, azonnali aktiválás, 5% kedvezmény! Próbáld ki a Saily eSIM-et, és élvezd a gondtalan netezést világszerte.

Fedezd fel a Saily-t
Saily eSIM app

Állásfoglalásunk a szabad sajtó mellett

Hiszünk abban, hogy a szabad sajtó a demokratikus társadalom egyik alappillére – nemcsak a közéletben, hanem a kultúrában és technológia világában is. Egy sokszínű, szabad médiakörnyezet nemcsak az olvasóknak nyújt értéket, hanem bennünket is inspirál és erősít. Kiállunk amellett, hogy minden hangnak legyen tere és szabadsága – akkor is, ha szórakoztat, akkor is, ha kérdez, kritizál vagy vitát generál. Csak így születhet valódi párbeszéd – és csak így maradhatunk szabadok.

(x) hirdetés
Címkék:
avatar

A 2025-ben indult Smarteast Android és iOS operációs rendszerekkel foglalkozó tematikus, naponta frissülő magazin, több mint 5.000 felhasználóval rendelkező smart-közösség Magyarországon. Az oldal híreken, készülékteszteken, alkalmazásteszteken és kitekintő jellegű elemzéseken keresztül teljeskörű információforrás az Android és iOS ökoszisztémák iránt érdeklődőknek. A Smarteast saját alkalmazással is rendelkezik.