Xiaomi

Szárnyal a Xiaomi: rekordnegyedév okostelefonos és AIoT növekedéssel

A Xiaomi közzétette a március 31-ével végződő három hónap nem auditált, konszolidált üzleti eredményeit.

Megosztás:

A Xiaomi közzétette a március 31-ével végződő három hónap nem auditált, konszolidált üzleti eredményeit. A Xiaomi már az egymást követő második negyedévben tesz közzé 100 milliárd jüant meghaladó bevételi adatot, a korrigált nettó nyeresége pedig először haladta meg a 10 milliárd jüant. Az eredmények a piaci várakozásokat is túlszárnyalták: az első negyedévi bevétel 111,3 milliárd jüan volt, ami 47,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest („YoY”). A korrigált nettó nyereség 10,7 milliárd jüant tett ki, ami 64,5%-os éves növekedésnek felel meg. 

A negyedév során a Xiaomi minden üzleti szegmensében erőteljes növekedés volt tapasztalható. Az okostelefonokból származó bevétele 8,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és elérte az 50,6 milliárd jüant; az IoT- és életmódtermékek bevétele 58,7%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, és 32,3 milliárd jüanra nőtt. Mindeközben a mosógépek és hűtőszekrények szállításai is rekordot döntöttek, a légkondicionálók eladásai – az iparági tendenciákkal is szembe menve - több mint 65%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest. Az intelligens elektromos járművek (EV), a mesterséges intelligencia (AI) és egyéb új üzletágak bevételei 18,6 milliárd jüanra emelkedtek, a Xiaomi SU7 sorozatú járművekből pedig összesen 75 869 darabot szállítottak le.

A Xiaominak a prémium kategóriát megcélzó stratégiája minden kategóriában sikerre vezetett. Az okostelefonok átlagos eladási ára (ASP) 2025 első negyedévében rekordmagas, 1211 jüanra emelkedett. A februárban piacra dobott Xiaomi 15 Ultra eladásai 90%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest.

A Xiaomi okostelefonok tíz év után visszaszerezték vezető pozíciójukat Kínában, 18,8%-os piaci részesedéssel

2025 első negyedévében a Xiaomi okostelefonokból származó bevétele 8,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és elérte az 50,6 milliárd jüant. 41,8 millió darab okostelefont szállítottak le világszerte. Ez azt jelenti, hogy a Xiaominál hetedik egymást követő negyedévben nő az okostelefonok forgalmazása az előző év azonos időszakához képest. A Canalys (jelenleg az Omdia része) szerint a Xiaomi 19 negyedéve őrzi a helyét a globális okostelefon-szállítások top 3-as ranglistáján, 14,1%-os piaci részesedéssel. Különösen figyelemre méltó, hogy a Xiaomi részesedése Kínában 4,7 százalékponttal bővülve, 18,8%-ra nőtt az előző évhez képest az okostelefonok piacán. Az öt egymást követő negyedéven át tartó növekedés eredményeként a Xiaomi tíz év után visszaszerezte az első helyét a kínai piacon a leszállított telefonok számát tekintve.

A Xiaomi tovább erősítette jelenlétét a prémium piaci szegmensben. Harmadik féltől származó adatok szerint, Kínában a Xiaominak a 3000 jüant meghaladó árú okostelefonjai a vállalat teljes, kínai okostelefon-eladásainak 25%-át tették ki, ami 3,3 százalékpontos bővülést jelent az előző évhez képest. A 4000 jüannál drágább okostelefonok esetében a Xiaomi eladott készülékeinek piaci részesedése 9,6%-ra nőtt, ami 2,9 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest.

Az IoT-üzletág bevétele és bruttó árrése rekordmagasra emelkedett; az intelligens, nagy háztartási készülékek üzletága megduplázta a növekedését

A Csoport IoT- és életmódtermék-szegmense továbbra is gyors növekedést mutat, bevétele 58,7%-kal, 32,3 milliárd jüanra nőtt 2025 első negyedévében. A bruttó árrés 5,4 százalékponttal, 25,2%-ra javult, ami új rekordot jelent mind a bevétel, mind a bruttó árrés tekintetében. Annak ellenére, hogy a háztartási készülékekből hagyományosan nem ebben az időszakban adják el a legtöbbet, a Xiaomi intelligens, nagy háztartási készülékei robbanásszerű növekedést értek el. A légkondicionálók szállítása meghaladta az 1,1 millió darabot, ami több mint 65%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest; hűtőszekrényekből 880 000 darabot szállítottak le, ami több mint 65%-os növekedést mutat az előző év azonos időszakához képest; a mosógépek szállítása pedig több mint 100%-kal, 740 000 darabra emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A hűtőszekrények és a mosógépek eladásai egyaránt rekordszintre emelkedtek. A Xiaomi új, intelligens háztartási készülékeket gyártó egysége az idén kezdi meg működését.

A Xiaomi táblagép-üzletága is erőteljesen bővült. A Canalys adatai szerint a Xiaomi globális táblagép-szállításai 56,1%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, ezzel a Xiaomi először került a globális top 3-ba, miközben megőrizte harmadik helyét Kínában. A Xiaomi viselhető okoskarkötőinek szállításai globálisan az első, Kínában pedig a második helyet szerezték meg, míg TWS fülhallgatóinak szállításai globálisan a második, Kínában pedig az első helyen állnak.

2025. március 31-én a Xiaomi AIoT-platformjához csatlakoztatott IoT-eszközök száma (okostelefonok, táblagépek és laptopok kivételével) elérte a 943,7 milliót. A Xiaomi AIoT-platformjához csatlakoztatott, öt vagy több eszközzel rendelkező felhasználók száma (okostelefonok, táblagépek és laptopok kivételével) 19,3 millióra nőtt, ami 26,5%-os növekedést jelent tavalyhoz képest. 2025 márciusában a Mi Home alkalmazás havi aktív felhasználóinak száma („MAU”) 106,4 millióra emelkedett, ami 19,5%-os bővülést jelent az előző évhez képest. A Xiaomi AI-asszisztense havi aktív felhasználóinak a száma 146,7 millió a legfrissebb adatok szerint, ami 17,5%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Az internetes szolgáltatások bruttó árrése 76,9%-ra emelkedett, a felhasználói bázis tovább bővült

A Xiaomi internetes szolgáltatások szegmense továbbra is stabilan növekszik: bevétele, 12,8%-os negyedéves erősödést követően, 9,1 milliárd jüanra nőtt, 2025 első negyedévében. A bruttó árrés éves szinten 2,7 százalékponttal emelkedett, elérve a 76,9%-ot.

A Xiaomi internetes szolgáltatásainak felhasználói bázisa tovább bővült és globális szinten, valamint Kínában is rekordszintet ért el. 2025 márciusában a havi aktív felhasználók száma globálisan 718,8 millió volt, ami 9,2%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, míg Kínában 181,1 milliót tett ki a számuk, ami 12,9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A Xiaomi intelligens elektromos jármű üzletágának gyártási kapacitása is folyamatosan nő, így reális az egész évre kitűzött 350 000 jármű leszállítása

A Xiaomi intelligens elektromos járműveiből, mesterséges intelligencia alapú megoldásaiból és egyéb új projektjeiből származó bevételei stabilan nőnek – ezek összbevétele 2025 első negyedévében elérte a 18,6 milliárd jüant. A Xiaomi SU7 sorozat szállításai folyamatosak: a negyedév során 75 869 jármű érkezett meg a vásárlójához. A Csoport tovább növeli a termelést, mert a cél 2025-re 350 000 darab jármű leszállítása.

A Xiaomi tovább bővítette értékesítési és szervizhálózatát. 2025. március 31-én a Xiaomi 235 intelligens elektromos jármű értékesítési ponttal rendelkezett 65 kínai városban.

Az elmúlt évben a Xiaomi SU7 sorozat bevezetése tovább növelte a Xiaomi prémium márkájának ismertségét. A februárban piacra dobott Xiaomi SU7 Ultra alaposan felbolygatta a prémium elektromos járművek piacát és 500 000 jüant meghaladó árával belépett az ultraprémium szegmensbe. A hamarosan megjelenő „nagy teljesítményű luxus SUV”, a Xiaomi YU7 tovább fogja erősíteni a Xiaomi jelenlétét a prémium elektromos járművek piacán. A Xiaomi EV szállítási kapacitása folyamatosan nő – a szegmens indulása óta több mint 258 000 járművet szállítottak le. A havonta szállított autók száma az elmúlt hat hónapban mindig meghaladta a 20 000-et. Áprilisban, a 200 000 jüannál drágább modellek mezőnyében a Xiaomi SU7-ból adták el a legtöbbet.

A Xiaomi 200 milliárd jüant fektet kutatás-fejlesztésbe az elkövetkező öt évben, hogy technológiai fölényre tegyen szert a „chip, AI és OS” innovációk terén

A Xiaomi az alapvetőnek tartott, kulcsfontosságú technológiákba fog elsősorban befektetni a jövőben. A célja az, hogy globális vezetővé váljon a folyamatosan fejlődő csúcstechnológiai szektorban. A vállalat kutatás-fejlesztési kiadásai 2025 első negyedévében 6,7 milliárd jüant tettek ki, ami 30,1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. 2025. március 31-én a Xiaomi K+F részlegén dolgozó szakemberek száma soha nem látott szintre, 21 731 főre nőtt. A Xiaomi világszerte már több mint 43 000 szabadalmat jelentett be. A Csoport az elkövetkező öt évben 200 milliárd jüant készül K+F-re fordítani, tovább erősítve elkötelezettségét az alapvető, kulcsfontosságú technológiai innováció iránt.

Május 22-én a Xiaomi bemutatta saját fejlesztésű Xiaomi XRING O1 3nm SoC processzorát, amelyet okostelefonokban és táblagépekben fog alkalmazni. Ez mérföldkő jelentőségű fejlesztés a Xiaomi „chip, AI és operációs rendszer” stratégiájának megvalósításában. Miközben a Xiaomi következetesen arra törekszik, hogy technológiai fölényt érjen el versenytársaival szemben, új globális mércét állít fel az innováció és a legmodernebb technológiák terén.

Állásfoglalásunk a szabad sajtó mellett

Hiszünk abban, hogy a szabad sajtó a demokratikus társadalom egyik alappillére – nemcsak a közéletben, hanem a kultúrában és technológia világában is. Egy sokszínű, szabad médiakörnyezet nemcsak az olvasóknak nyújt értéket, hanem bennünket is inspirál és erősít. Kiállunk amellett, hogy minden hangnak legyen tere és szabadsága – akkor is, ha szórakoztat, akkor is, ha kérdez, kritizál vagy vitát generál. Csak így születhet valódi párbeszéd – és csak így maradhatunk szabadok.

(x) hirdetés
Címkék:
avatar

A 2025-ben indult Smarteast Android és iOS operációs rendszerekkel foglalkozó tematikus, naponta frissülő magazin, több mint 5.000 felhasználóval rendelkező smart-közösség Magyarországon. Az oldal híreken, készülékteszteken, alkalmazásteszteken és kitekintő jellegű elemzéseken keresztül teljeskörű információforrás az Android és iOS ökoszisztémák iránt érdeklődőknek. A Smarteast saját alkalmazással is rendelkezik.