A Xiaomi hivatalosan is bemutatta YU7 nevű elektromos SUV-jának főbb specifikációit és funkcióit, és megerősítette, hogy a modell teljes értékesítési bevezetése 2025 júliusában kezdődik. A Deutsche Bank elemzőcsapata, Wang Bin vezetésével, úgy véli, hogy az első kiszállítások már júliusban megkezdődhetnek.
A bank becslése szerint a Xiaomi akár 100 000 darab YU7 modellt is leszállíthat 2025-ben, ami a tervezett 280 000 darabos SU7 szedánnal együtt összesen 380 000 eladott járművet jelentene a vállalat számára. Ez a cél túlszárnyalja még a Xiaomi saját, márciusban frissített 350 000 darabos éves célkitűzését is. A jelenlegi gyártókapacitás azonban kihívást jelent: a SU7 vevőinek jelenleg 40–50 hetet kell várniuk a kiszállításra. A gyár első üteme már 2023-ban elkészült, 2024 júniusában pedig áttértek a két műszakos termelésre. A második ütem befejezése 2025 júniusára várható, ami enyhítheti a gyártási nyomást és segítheti a YU7 piaci bevezetését.

Lei Jun vezérigazgató ambiciózus célokat fogalmazott meg, nyíltan a Tesla Model Y riválisaként pozicionálva a YU7-et. A bemutatón kiemelte az autó 800 voltos gyorstöltési képességét, mellyel 15 perc alatt akár 620 km hatótáv is tölthető – szemben a Model Y 27 perces 10–80%-os töltési idejével. Ha ezek az adatok a valóságban is megállják a helyüket, a Xiaomi jelentős versenyelőnyhöz juthat.
A YU7 három felszereltségi szinten lesz elérhető: Standard, Pro és Max, hasonlóan a SU7-hez. A belépő szintű Standard hátsókerék-meghajtású verzió 830 km-es hatótávot kínál a 96,3 kWh-s akkumulátorral – szemben a kínai piacon kapható Model Y 593 km-ével és 62,2 kWh-s akkujával. Méreteiben is meghaladja a Teslát, közel 5 méteres hosszával 20 cm-rel nagyobb, emellett 141 literes első csomagtartóval rendelkezik. A gyorsulásban viszont azonos: 0–100 km/h 5,9 másodperc alatt, bár a YU7 394 kilogrammal nehezebb.

A Pro összkerékhajtású verzió több specifikációban is erősnek tűnik a Tesla Model Y Long Range AWD-hez képest, bár a Tesla előnyben van az aerodinamikában, a tömegben és a számítási kapacitásban. A Max változat pedig 508 kW (kb. 681 lóerő) teljesítménnyel a Model Y Performance kihívója lehet, amely egyelőre nem kapható Kínában. Jelenleg a Model Y kizárólag ötüléses kivitelben érhető el Kínában, de egy esetleges hétüléses változatról is szólnak pletykák 2026 elejére.

Bár a Xiaomi gyártási felfutása időbe telik, ez rövid távon lehetőséget adhat a Teslának a reagálásra, de hosszú távon egyre élesebb verseny várható. Ha a Xiaomi teljes gyártókapacitása kihasználásra kerül, a 2026-os év vízválasztó lehet a Tesla kínai dominanciáját tekintve. A figyelem most a júliusi hivatalos piaci bevezetésre irányul, ahol a YU7 végleges árait és felszereltségeit is megismerhetjük.
(via)Utazz, böngéssz, spórolj – Saily eSIM
Nemzetközi mobilnet utazóknak, azonnali aktiválás, 5% kedvezmény! Próbáld ki a Saily eSIM-et, és élvezd a gondtalan netezést világszerte.
Fedezd fel a Saily-t
Állásfoglalásunk a szabad sajtó mellett
Hiszünk abban, hogy a szabad sajtó a demokratikus társadalom egyik alappillére – nemcsak a közéletben, hanem a kultúrában és technológia világában is. Egy sokszínű, szabad médiakörnyezet nemcsak az olvasóknak nyújt értéket, hanem bennünket is inspirál és erősít. Kiállunk amellett, hogy minden hangnak legyen tere és szabadsága – akkor is, ha szórakoztat, akkor is, ha kérdez, kritizál vagy vitát generál. Csak így születhet valódi párbeszéd – és csak így maradhatunk szabadok.