A SU7 szedán bevezetése után a Xiaomi hivatalosan is bemutatta második elektromos járművét, a YU7-et – egy közepes-nagy méretű SUV modellt, amely kifejezetten a Tesla Model Y kihívójának ígérkezik. Az YU7 robusztus megjelenésű: hossza 4 999 mm, szélessége 1 996 mm, magassága 1 608 mm, tengelytávja pedig 3 000 mm – ezzel egyértelműen nagyobb, mint a Tesla modellje. Az autó kilenc különböző színben érhető el, köztük egy élénk smaragdzöld árnyalattal, amit kolumbiai drágakövek ihlettek, valamint narancs és titánmetál opciókkal.

A vásárlók 19 vagy 20 colos kerekek közül választhatnak, a jármű súlya konfigurációtól függően 2 140 és 2 460 kg között mozog. A dizájn apró, de figyelemre méltó részleteket rejt, például befelé nyíló elektromos ajtókilincseket környezeti világítással, valamint UWB (Ultra-Wideband) technológiát, amely lehetővé teszi a kulcs nélküli belépést és csomagtérnyitást okostelefonnal.
Az ötüléses YU7 belső terében a luxus és a technológia dominál. A teljesen bőrrel burkolt utastérben Nappa bőrrel bevont „nullgravitációs” első ülések kaptak helyet, amelyek 123 fokban dönthetők és tízpontos masszázsfunkciót kínálnak. A hátsó utasokat 135 fokban elektromosan állítható ülések és egy 6,68 colos érintőképernyő várja, amellyel a klímát, a zenét és a navigációt lehet vezérelni.

A műszerfalat a HyperVision fantázianevű, 1,1 méter széles kijelző uralja, amely három Mini LED panelből áll. Ez a rendszer integrálja a vezetési információkat, a médialejátszást, a holttérfigyelést és testre szabható widgeteket. A megjelenítést a Snapdragon 8 Gen 3 chip hajtja, amely 1,35 másodperces indítási időt és 15 perces OTA frissítést ígér.
A Xiaomi három változatban dobja piacra az YU7-et. A belépőszintű RWD (hátsókerék-meghajtású) modell 235 kW teljesítményű elektromos motort kapott, 528 Nm nyomatékkal. Ezzel 0–100 km/h gyorsulása 5,9 másodperc alatt történik, végsebessége pedig 240 km/h. A Pro AWD (összkerékhajtású) verzió már két motorral működik, összteljesítménye 365 kW és 690 Nm, gyorsulása 4,27 másodperc 100 km/h-ra. A csúcsváltozat, a Max AWD pedig 508 kW és 866 Nm teljesítményre képes, 3,2 másodperces gyorsulással és 253 km/h végsebességgel.

A Xiaomi kiemelten kezelte a hatótávot és a töltést. Lei Jun, a vállalat vezérigazgatója elmondta: a vásárlók elsődleges szempontja az elektromos autóknál a hatótáv. Az összes YU7 modell 800 voltos rendszerre épül, amely lehetővé teszi a 620 km-es hatótáv 15 perc alatt történő feltöltését. Az RWD modell 96,3 kWh kapacitású LFP akkumulátort kapott (CLTC hatótáv: 835 km), míg a Pro AWD ugyanekkora akkupakkal 770 km-t kínál. A Max AWD változat 101,7 kWh-s NCM akkumulátora 760 km hatótávot biztosít.
Biztonsági szempontból a YU7 szintén komoly fejlesztéseket tartalmaz. Az önvezető rendszer lelke a 700 TOPS teljesítményű Nvidia Drive AGX Thor chip. A karosszériát 2 200 MPa szilárdságú acélból készült integrált bukókeret és 20 az 1-ben alumínium öntött első keret alkotja. A jármű „páncélketrecének” nevezett karosszériája acél-alumínium hibrid. Az akkumulátor csomag megerősített, golyóálló bevonattal rendelkezik.

A Xiaomi 50-nél is több passzív töréstesztet végzett, és megerősítette az A- és B-oszlopokat. Minden modell alapfelszereltségként LiDAR szenzorokat, 4D mmWave radart és tükröződésmentes ALD kamerákat kap. Az önvezető rendszer házon belül fejlesztett, end-to-end megoldás.
A YU7 bemutatóját eredetileg áprilisra tervezték, de egy autonóm tesztjármű balesete után a Xiaomi felülvizsgálta biztonsági protokolljait, és júliusra halasztotta a bevezetést. A vállalat „luxus teljesítmény SUV-ként” pozicionálja a modellt a „korszak elitje” számára. Bár az autót hivatalosan már bemutatták, az árakat a júliusi premier eseményen fogják ismertetni. Lei Jun azonban cáfolta, hogy az ár 199 000 jüan (kb. 24 900 euró) körül indulna.
Bár a Xiaomi új szereplő az elektromos járművek piacán, az SU7 szedánnal már bizonyított: a 2024 márciusában indult modellből eddig több mint 258 000 példányt szállítottak le. Ezzel a Xiaomi 2025 első negyedévében a világ nyolcadik legnagyobb tisztán elektromos autógyártójává vált, 2,8%-os piaci részesedéssel – egyetlen modellel. A YU7 érkezésével a Xiaomi tovább növelheti befolyását az EV-piacon, különösen, hogy a Tesla Model Y eladásai 2025 első négy hónapjában 19,61%-kal estek vissza Kínában.
(via)Állásfoglalásunk a szabad sajtó mellett
Hiszünk abban, hogy a szabad sajtó a demokratikus társadalom egyik alappillére – nemcsak a közéletben, hanem a kultúrában és technológia világában is. Egy sokszínű, szabad médiakörnyezet nemcsak az olvasóknak nyújt értéket, hanem bennünket is inspirál és erősít. Kiállunk amellett, hogy minden hangnak legyen tere és szabadsága – akkor is, ha szórakoztat, akkor is, ha kérdez, kritizál vagy vitát generál. Csak így születhet valódi párbeszéd – és csak így maradhatunk szabadok.