A Samsung első kiterjesztett valóság (XR) headsetje, a Project Moohan, először tavaly év végén került nyilvánosságra. A Galaxy S25 bemutatása után a vállalat további részleteket is közölt a headsetről, és megerősítette, hogy az eszköz még idén megjelenik. Egy nemrégiben megjelent jelentés azonban azt állította, hogy az XR headset esetleg csak 2026-ban kerülhet piacra.
Most azonban úgy tűnik, a Google idő előtt elárulta az első Android XR headset megjelenési idejét. A Google éves fejlesztői konferenciáját jövő hónapban tartják. Februárban bejelentették, hogy a Google I/O 2025 egy kétnapos esemény lesz, amely május 20-án kezdődik. Ahogy közeledik az esemény, a Google nyilvánosságra hozta az ott tartandó szekciók listáját, és a 22-es technikai szekció témája az Android XR lesz.

Az erre a szekcióra létrehozott dedikált weboldal szerint a Google bemutatja majd, hogyan lehet lenyűgöző alkalmazásokat fejleszteni XR-eszközökre (például a Project Moohan-re). A fejlesztők a Jetpack SceneCore-t és az ARCore-t használhatják a Jetpack XR-hez, hogy egyedi alkalmazásokat hozzanak létre XR headsetekhez. A Google ezen az eseményen adja majd ki az Android XR fejlesztői SDK-ját is. Ugyanezen az oldalon a vállalat azt is megemlítette, hogy az Android XR nyilvános megjelenésére még idén sor kerül. Valószínűleg ekkor érkezik majd az első Android XR headset is. Korábban már kiderült, hogy a Samsung lesz az első márka, amely Android XR-t futtató headsetet dob piacra, így arra számíthatunk, hogy a Samsung eszköze még az év vége előtt bemutatkozik.

Mit várhatunk a Samsung XR headsetjétől? Néhány hónappal ezelőtt a YouTuber MKBHD már korai hozzáférést kapott a Project Moohan prototípusához, és számos részletet elárult róla. Ezek között szerepel a fém előlapi keret, a magas képfrissítési rátával rendelkező Micro OLED kijelzők, a külső akkumulátoros tápegység, több tucat szenzor és kamera, valamint az Android XR felhasználói felülete.
A Gemini mesterséges intelligens asszisztens központi szerepet játszik majd az Android XR-ben, és segíti a felhasználókat a különböző feladatok elvégzésében. Minden Android-alkalmazás működni fog a headseten, de az optimalizált appok magával ragadó, térbeli kialakítást kapnak. A felhasználók az ujjaikkal és egyéb kézmozdulatokkal navigálhatnak az XR felületen.
(via)