E-autók

Érkezik a BYD prémium márkája Európába

A Denza, a Mercedes-Benz és a BYD közös prémium elektromosautó-márkájaként indult vállalat, hivatalosan is bemutatkozik Európában az idei Brera Design Week keretében Milánóban.

Megosztás:

A Denza, a Mercedes-Benz és a BYD közös prémium elektromosautó-márkájaként indult vállalat, hivatalosan is bemutatkozik Európában az idei Brera Design Week keretében Milánóban. Az esemény az április 7. és 13. között megrendezett Fuorisalone dizájnfesztivál egyik kiemelt programja, és egyben a Denza belépési pontja is az európai elektromosautó-piacra. A vállalat közösségi médiában tett bejelentésében úgy fogalmazott: céljuk, hogy „a prémium elektromos mobilitás jövőjét hozzák el Európába”.

A Denzát még 2011-ben alapították 50-50%-os tulajdonrésszel a Mercedes-Benz és a kínai autóipari óriás, a BYDközött, azonban a kezdeti próbálkozások nem hozták meg a várt sikert. Annak ellenére, hogy a vállalat bejegyzett tőkéje megközelítette az 1 milliárd eurót, az eladások messze elmaradtak a várakozásoktól. Ez végül 2021 decemberében a Mercedes-Benz kiszállásához vezetett, majd 2024 szeptemberében a BYD teljesen átvette a Denzát.

A BYD irányítása alatt a Denza teljesen újrapozicionálta magát, immár kizárólag prémium elektromosautó-márkaként működik. Az új stratégiával öt új modellt vezettek be a kínai piacon: a D9 prémium kisbuszt, az N7 és N9 SUV-kat, valamint a Z9 szedánt és a Z9 GT kombit. A márka 2024-ben jelentős növekedést ért el Kínában, 125 674 eladott járművel, ami szilárd alapot teremtett az európai terjeszkedéshez.

Európában a Denza közvetlenül olyan ismert prémiumgyártókkal fog versenyezni, mint a BMW, az Audi, és – ironikus módon – korábbi partnere, a Mercedes-Benz. Azonban a Denza európai stratégiája némileg eltér majd a kínaitól: míg a BYD három márkát kezel párhuzamosan (Denza, Fang Cheng Bao, Yangwang), addig Európában minden prémium modellt a Denza név alatt forgalmaznak majd. Ez azt is jelenti, hogy például a Kínában már elérhető Fang Cheng Bao Leopard 5 itt Denza márkanév alatt kerül bevezetésre. Egyelőre nem tisztázott, hogy a Yangwang márka modelljei is átkerülnek-e Denza alá.

Az európai piacon biztosan elérhető modell lesz a Denza Z9 GT, amelyet közvetlen riválisként pozícionálnak a Porsche Panamera ellen. Kínában a Z9 GT plug-in hibrid változatban érhető el 334 800 jüanos (kb. 41 500 eurós) kezdőáron, míg a tisztán elektromos verzió 354 800 jüanról (kb. 44 000 euróról) indul. A Z9 GT dizájnjáért az Audi korábbi vezető formatervezője, Wolfgang Egger felel, ami már önmagában is a prémium megjelenés és ambíció jele.

(via)

(x) hirdetés
Címkék:
avatar

A 2025-ben indult Smarteast Android és iOS operációs rendszerekkel foglalkozó tematikus, naponta frissülő magazin, több mint 5.000 felhasználóval rendelkező smart-közösség Magyarországon. Az oldal híreken, készülékteszteken, alkalmazásteszteken és kitekintő jellegű elemzéseken keresztül teljeskörű információforrás az Android és iOS ökoszisztémák iránt érdeklődőknek. A Smarteast saját alkalmazással is rendelkezik.