A globális okosóra-piac először csökkent 2024-ben, az előző évhez képest 7%-os visszaesést mutatva. Az Apple megtartotta vezető pozícióját, azonban jelentős, 19%-os visszaesést szenvedett el a szállítások terén.
A Huawei a második helyre lépett elő, köszönhetően a 35%-os növekedésnek. Ez elsősorban a kínai piac erősségének és a vállalat sokszínű termékportfóliójának köszönhető, amely az alapvető fitnesz karkötőktől a gyerekeknek szánt okosórákon át a prémium modellekig terjed.

A Samsung a harmadik helyen végzett, 3%-os növekedéssel, amelyet a Galaxy Watch7 és a Galaxy Watch Ultra szériák segítettek. Eközben a Xiaomi rendkívül sikeres évet zárt, hiszen 135%-kal növelte éves szállításait, ezzel az egyik legdinamikusabban növekvő szereplővé vált.
A világpiac visszaesésének fő oka az indiai piac gyengülése volt. Az ottani kereslet csökkenéséhez hozzájárult a lassú csereciklus, az innováció hiánya és az első vásárlók körében tapasztalt vegyes felhasználói élmény, amely elbizonytalanította a fogyasztókat.
Ezzel szemben a kínai piac 2024-ben először vált a világ legnagyobb okosóra-piacává. Éves szinten 6%-kal nőtt, és rekordmagas szállítási számokat produkált. A piac legfontosabb szereplői a Huawei, az Imoo (korábban BKK) és a Xiaomi voltak.
A piac 2025-ben várhatóan lassan újra növekedésnek indul, részben az AI-integráció növekedésének és a fejlettebb egészségfigyelő funkciók megjelenésének köszönhetően, amelyek az okosórák jövőjének kulcsfontosságú fejlesztései lehetnek.
(via)