A Xiaomi eredeti tervei szerint az SU7 modell külföldi forgalmazása legalább 2030-ig nem szerepelt a terveik között, és a vállalat elsősorban a hazai piacra kívánt koncentrálni. Most azonban úgy tűnik, hogy ez hamarosan megváltozhat, mivel a Xiaomi megállapodást kötött a Hyperion Leasinggel, amely a Sinomach autóexporttal foglalkozó leányvállalata.
A Hyperion Leasing hivatalos közleménye szerint a két vállalat együttműködésre lép, hogy a Xiaomi SU7-t kulcsfontosságú piacokra juttassák el Kínán kívül. A célországokat egyelőre nem nevezték meg, de a Hyperion Leasing már jelen van Oroszországban, így elképzelhető, hogy az SU7 hivatalos importja Oroszországban is megkezdődik, és más országok is követhetik.

Ez a fejlemény különösen meglepő annak fényében, hogy a Xiaomi már most is küzd a kereslettel, és nehezen tud lépést tartani az előrendelésekkel. A második F2 gyártóüzem még építés alatt áll, de ha elkészül, várhatóan felgyorsítja a termelést és csökkenti a szállítási időt.
Sokan úgy vélik, hogy ez a lépés elsősorban a nyereségesség növelését szolgálja. Jelenleg a Xiaomi autónként körülbelül 5000 dolláros veszteséget termel a kínai piacon, azonban ha sikerülne külföldi piacokra is betörni, az SU7 akár nyereséges modellé is válhatna.
A megállapodás pontos részletei egyelőre nem ismertek, de feltételezhető, hogy a Hyperion Leasing közvetlenül a Xiaomitól vásárolja meg a járműveket, és ő felel majd azok szállításáért, promóciójáért és karbantartásáért a jelenleg még meg nem nevezett külföldi piacokon.
(via)